Jak wybrać kalendarz firmowy

Kalendarze należą do najpopularniejszych gadżetów reklamowych, jakie można wręczyć zarówno pracownikom, jak i partnerom biznesowym. Odpowiednio zaplanowany i przemyślany kalendarz może stać się narzędziem skutecznie i nienachalnie podtrzymującym relację biznesową. Czym powinien charakteryzować się dobry egzemplarz? Na co zwrócić uwagę, wybierając kalendarze dla firm? Zapraszamy do lektury!

Personalizowane kalendarze książkowe, trójdzielne czy na biurko?

Projektowanie kalendarza warto rozpocząć od ustalenia, jakiego typu modele przydać się mogą Twoim partnerom biznesowym. Osobom, które rzadko opuszczają swoje biuro, najrozsądniej jest przekazać egzemplarz, który można zawiesić na ścianie lub postawić na biurku. Powinieneś mieć na uwadze fakt, że personalizowany kalendarz firmowy może być widoczny dla wszystkich osób odwiedzających daną przestrzeń. Oznacza to, że będzie on swoistą wizytówką Twojej firmy, a w związku z tym powinien wzbudzać pozytywne emocje. Profesjonalny kalendarz wyróżniają: dobry papier, widoczna czcionka oraz ciekawa kolorystyka i grafiki.
Parterom działającym głównie w terenie, bezpieczniej jest przekazać kalendarze książkowe. Tu warto zwrócić uwagę szczególnie na dwie kwestie: rozmiar oraz układ dat. W przypadku kalendarzy firmowych dobrze sprawdzają się modele w rozmiarze A4 oraz A5. Z uwagi na to, że tego typu kalendarz firmowy narażony jest na uszkodzenia o wiele bardziej niż modele biurowe, warto postawić na dobry papier, ale też na solidną, odporną na zabrudzenia okładkę. Niemniej kalendarz książkowy nie powinien być zbyt ciężki, tak by można było się z nim wygodnie przemieszczać.

Co warto umieścić w firmowym kalendarzu?

Przyczyną, za której sprawą kalendarze reklamowe dla firm stały się najpopularniejszym gadżetem reklamowym, jest ich użyteczność. Planowanie i zapisywanie zadań to dla każdego przedsiębiorcy czynność absolutnie naturalna. Rozsądnie jest więc postarać się, by w kalendarzu, prócz dat takich jak święta czy ferie, znalazły się elementy subtelnie przypominające jego właścicielowi o ważnych wydarzeniach branżowych.

Ponadto w personalizowanym kalendarzu dla firm dobrze też umieścić kilka dodatkowych stron pozwalających, w razie potrzeby, wygodnie robić notatki czy szkice. Tego typu strony powinny być łatwe do oddzielenia ich od reszty kalendarza. Kartki te mogą być opatrzone firmowym logo, ale równie ciekawym rozwiązaniem jest zadrukowanie ich wzorem, przez co będą nieco przypominać papeterię. Ten prosty zabieg podnosi ich wartość estetyczną, ale też sprawia, że trudniej zauważyć na nich ślady palców czy drobne uszkodzenia.